Sajnos egy grafikus szakember sem rendelkezik a gondolatolvasás képességével, emiatt viszont kiemelten fontos az elképzelések megfelelő módon történő kommunikálása. A módosítási körök mindenhol korlátozottak, tehát ha nem szeretnéd, hogy a végén a projekt rossz irányt vegyen, érdemes komolyan venni a design brief elkészítését. Ha az elképzelések nincsenek tisztázva, akkor a tervezői munka könnyen mehet rossz irányba. A tervező végig élhet abban a hitben, hogy az ügyfél igényeinek megfelelő logót, arculatot készít, holott a kész munka köszönő viszonyban sincs azzal, amit az ügyfél szeretne. Szóval vegyük komolyan a kezdeti közös munkát! Ha az alapok stabilak, akkor sokkal nagyobb az esély arra, hogy a projekt sikerrel zárul.
Tehát, a Design Brief egy olyan dokumentum, amely összegzi az elképzeléseket, célokat. Íme néhány sarkalatos pont, amikre érdemes odafigyelni:
Elsőként tisztázni kell, hogy mi az együttműködés célja valamint, hogy mit szeretnénk és miért van rá szükségünk. (Egy logó, amelyen a grafikai anyagokon tudsz használni.) Fontos szempont, hogy a megrendelt design termékkel milyen célokat szeretnél elérni. Kik azok az emberek, akiknek el szeretnéd adni terméked vagy szolgáltatásod. Határozd meg és építsd e köré vállalkozásod. Milyen keret áll rendelkezésedre és van e fix határidő, amivel neked számolnod kell a többi munkafolyamatnál. Előre érdemes tisztázni, hogy milyen formátumokban, méretben lesz szükséged az adott munkát illetően és mihez szeretnéd használni. Milyen irányzatokak, színeket, formákat, struktúrákat preferálsz.
Láthatod tehát, hogy egy brief rendkívül összetett, a fentieken kívül még projekt specifikusan tartalmazhat egyéb elemeket is. Így véleményem szerint a sikeres együttműdökés első lépése a jó design brief megírása, melyet az ügyféllel, vagyis veled együtt, közösen írunk meg. Érdemes neked is előre tájékozódni arról, hogy mit is szeretnél. Költség-és időhatékony is egyben.