A PANTONE minden év végén kiválaszt egy színt, ami az adott évre egy iránymutatás is egyben. Mint sok egyéb tényező, ez is hatással van a design szakma minden területére.
Az idei év színe a PEACH FUZZ, egy barackos, friss, üde színárnyalat, ami megosztotta a nagyközönséget. Sok instagram bejegyzésben láttam szakmabeliektől, hogy ők másra számítottak. Valami élénkebb, dinamikusabb színre. Ez a szín a melegség, az otthon és az elegancia megtestesítője, az együttérzés, a kapcsolódás és a jóllét érzetét kelti.
Őszinte leszek, én is azon emberek táborát képviselem, akik elsőre biztosan nem rajongtak ezért a színért. Legalábbis abban a formában nem, ahogy tálalásra került a bejelentéskor.
Sajnos csak most volt időm jobban belemerülni az ezzel a színnel kapcsolatos témába. Viszont nagyon örülök, hogy eljutottam idáig, mert teljesen megváltozott a véleményem. Divat terén – nem mondom, hogy soha, de – nagy eséllyel nem lesz az én színem a jövőben sem. Viszont a grafikai, design vonalon már annál inkább. Már gondolkodom, hogy milyen projektben tudnám érvényesíteni ezt a színt a saját stílusommal megfűszerezve.
Az én stílusom inkább a természet (föld, víz, levegő): a természetes színekkel ápolok közelebbi kapcsolatot. Az általam készített munkáknál is látszik, hogy mindenben igyekszem ezt a vonalat követni, természetesen ha az ügyfél is partner benne.
Nekem a Peach Fuzz nem ezt a „fluffy”, elegáns, nőies vonalat jelenti – hanem egy agyagos, földes, naplementés frissességet. Ausztrália jut eszembe róla, a föld színe, illetve a „Golden Hour”. Egyik jelentése ennek a színnek a kapcsolat, kapcsolódás, törődés. A földdel való kapcsolódás vonalon teljesen tudok vele azonosulni.
Ezért készítettem is egy moodboardot, hogy könnyebben meg tudjam mutatni, mit is érzek én ezzel a színnel kapcsolatban, illetve, hogy a későbbiekben vissza tudjak nyúlni ehhez a színhez a munkáim során.